Vašek Vašák

Jsem hudebník, novinář a (s prominutím) spisovatel. Vystudoval jsem SPŠE Hořovice a Lidovou konzervatoř (dnešní Konzervatoř J.Ježka) - obor zpěv a skladba. Tři roky jsem byl projektantem, pak (vlastně až dodnes) muzikantem. Napsal jsem řadu písní pro naše přední zpěváky (V. Špinarová, H. Zagorová. J. Korn ad.), mé album Masky se stalo exponátem Muzea Vl. Vysockého v polském Koszalinu. Zkomponoval jsem hudbu k několika americkým filmům (Stockholm Syndrome, Goreality, Pill Word, Jesus Now). Jako interpret jsem vystupoval 10 let v asi tisíci představeních dvojice Šíp – Uhlíř, zpíval jsem i s několika skupinami. Do nedávna jsem byl kapelníkem legendárního undergroundového "sdružení" Aktual (ke spolupráci s M. Knížákem mě přivedl textař Z. Rytíř). Od roku 1991 jsem i novinářem. Byl jsem redaktorem Xantypy, Týdeníku Televize, šéfredaktorem hudebního internetového časopisu www.make.cd. Psal jsem (event. píšu) do Mladého světa, Ahoje na sobotu, Reflexu, Koktejlu, Time In, Sportu, Receptáře, Xantypy atd. Vyšlo mi 7 knih (do dalších jsem přispěl), Pouť za černým Kristem obdržela cenu M. Ivanova za Knihu literatury faktu 2005-07.
  • Počet článků 90
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1232x

Vašek Vašák

Taxmeni 50 let

Původně hráli něco mezi bluegrassem a folkem, pak moderní i military country. Od okamžiku, kdy se sešli poprvé, uplynulo padesát let!

12.8.2020 v 8:55 | Karma: 17,61 | Přečteno: 557x | Společnost

Vašek Vašák

Ty jo, to je Janda!

Jiřina Anna Jandová (28) není jen dcera Dalibora Jandy, ale i zpěvačka, která má na svém kontě tři alba. Povídali jsme si nejen o hudbě. Snažil jsem se také přijít na to, jaká vlastně je, což mě u každého zajímá.

1.6.2017 v 15:30 | Karma: 18,70 | Přečteno: 648x | Diskuse| Společnost

Vašek Vašák

Retro: Ein Kessel Buntes

Král Erich, řečený Honecker, který vládl říši zvané NDR, dostal, milé děti, od Velkého bratra za úkol vymyslet pro své poddané něco velkolepého (aby zapomněli na vše ostatní). Tak vznikla televizní estráda, která neměla obdoby!

17.7.2015 v 14:29 | Karma: 23,07 | Přečteno: 3299x | Diskuse| Ostatní

Vašek Vašák

Redl a Pavlica: second servis

V roce 1994 vytvořili Vlasta Redl a Jiří Pavlica desku, která se stala žánrovou fúzí folku, bigbítu a lidové hudby. Na obalu bylo napsáno Vlasta Redl a AG Flek & Hradišťan a Jiří Pavlica.

3.7.2015 v 9:52 | Karma: 18,61 | Přečteno: 779x | Diskuse| Kultura

Vašek Vašák

Když praskne struna

Proč má Pavel Šporcl modré housle? Kdo mu obrací při koncertech noty? Jsou stradivárky opravdu nedostižné?

27.3.2015 v 16:47 | Karma: 16,36 | Přečteno: 966x | Diskuse| Kultura

Vašek Vašák

Existuje muzikantské nebe?

Když jsme se pár minut před včerejším koncertem na Václavském náměstí dozvěděli, že náš kolega Jiří Kysela zemřel, sevřelo se všem hrdlo. Nebylo to sice - vzhledem k průběhu jeho nemoci - pro nás překvapení, ale bylo nám to strašně líto. Snad si ještě někdy spolu zahrajeme v muzikantském nebi. Doufám, že existuje.

22.8.2014 v 18:26 | Karma: 20,32 | Přečteno: 987x | Diskuse| Společnost

Vašek Vašák

Kamil si to střihnul „bez proudu“

Poprvé v životě zkouší Kamil Střihavka se svou skupinou Leaders akustické turné. Logicky mě zajímalo, co je za tím, že se k „unplugged“ koncertování odhodlal? Jeho odpověď byla pro mě poměrně překvapivá.

17.2.2014 v 22:40 | Karma: 13,23 | Přečteno: 566x | Diskuse| Kultura

Vašek Vašák

Doktor Klavír 90

Z devadesáti let, kterých by Jiří Šlitr dosáhl 15. února 2014, mu bylo dopřáno prožít pouhou polovinu. Teprve při výčtu všeho, co po sobě zanechal, si člověk uvědomí, kolik se mu toho povedlo.

13.2.2014 v 13:52 | Karma: 21,25 | Přečteno: 1004x | Diskuse| Kultura