Vašek Vašák

Jsem hudebník, novinář a (s prominutím) spisovatel. Vystudoval jsem SPŠE Hořovice a Lidovou konzervatoř (dnešní Konzervatoř J.Ježka) - obor zpěv a skladba. Tři roky jsem byl projektantem, pak (vlastně až dodnes) muzikantem. Napsal jsem řadu písní pro naše přední zpěváky (V. Špinarová, H. Zagorová. J. Korn ad.), mé album Masky se stalo exponátem Muzea Vl. Vysockého v polském Koszalinu. Zkomponoval jsem hudbu k několika americkým filmům (Stockholm Syndrome, Goreality, Pill Word, Jesus Now). Jako interpret jsem vystupoval 10 let v asi tisíci představeních dvojice Šíp – Uhlíř, zpíval jsem i s několika skupinami. Do nedávna jsem byl kapelníkem legendárního undergroundového "sdružení" Aktual (ke spolupráci s M. Knížákem mě přivedl textař Z. Rytíř). Od roku 1991 jsem i novinářem. Byl jsem redaktorem Xantypy, Týdeníku Televize, šéfredaktorem hudebního internetového časopisu www.make.cd. Psal jsem (event. píšu) do Mladého světa, Ahoje na sobotu, Reflexu, Koktejlu, Time In, Sportu, Receptáře, Xantypy atd. Vyšlo mi 7 knih (do dalších jsem přispěl), Pouť za černým Kristem obdržela cenu M. Ivanova za Knihu literatury faktu 2005-07.
  • Počet článků 90
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1232x

Vašek Vašák

Karlínský masopust 2018

U nás v Karlíně se toho děje hodně a masopust už tu má dokonce tradici. Přesvědčte se, jak ho slaví Pražáci.

4.2.2018 v 10:48 | Karma: 18,49 | Přečteno: 458x | Diskuse| Fotoblogy

Vašek Vašák

Karlínský masopust

Lidi se rádi pitvoří, pomalovávají a oblékají do kostýmů někoho, kým nejsou. To nemyslím pejorativně. Prostě je to baví. Ideální je k tomu slavnost masopustu, která leckde ožívá. Třeba v Praze Karlíně.

25.2.2017 v 18:16 | Karma: 20,31 | Přečteno: 345x | Diskuse| Fotoblogy

Vašek Vašák

Jméno má podle královny

Obyvatele Karlína stmelily především povodně v roce 2002, kdy zde sahala voda do výšky tří a půl metru. Na tragédii ale Karlín vydělal a vyloupl se do nebývalé krásy, i když developeři... Ale to je na jiné vyprávění.

17.9.2016 v 16:01 | Karma: 17,25 | Přečteno: 289x | Diskuse| Společnost

Vašek Vašák

Natruc Praze

Kutnohorský chrám svaté Barbory měl konkurovat pražské svatovítské katedrále a sedleckému klášteru, na jehož pozemku bylo město vybudováno. Proto byl postaven až za jeho hradbami.

16.11.2015 v 11:06 | Karma: 19,00 | Přečteno: 402x | Diskuse| Ostatní

Vašek Vašák

Jako za totáče

V sobotu 12. září jsem nechtíc vstoupil přímo do oslav sto sedmdesáti let od zahájení železničního spojení mezi Prahou a Českým Brodem.

14.9.2015 v 15:00 | Karma: 20,74 | Přečteno: 766x | Diskuse| Ostatní

Vašek Vašák

Moraváci v Praze

Vlasta Redl a Jura Pavlica jsou Moravané. Když na společném koncertě v Praze vyzvali diváky, ať zvedne ruku každý, kdo nepochází odtud, ukázalo se, že jsme skoro všichni "náplavy" (což neberte jako sprosté slovo).

4.8.2015 v 13:09 | Karma: 26,58 | Přečteno: 4771x | Diskuse| Fotoblogy

Vašek Vašák

Knihy zatím žijí

K veletrhu Svět knihy mám nostalgické vzpomínky. Devět let jsem byl zprostředkovatelem mezi čtenáři a spisovateli, které jsem zde zpovídal, jako autor jsem tu přebíral cenu. Posledních šest let už sem chodím jen jako divák.

16.5.2015 v 14:36 | Karma: 16,34 | Přečteno: 377x | Diskuse| Fotoblogy

Vašek Vašák

I rebelové stárnou

Na věku je spravedlivé, že každému přibývá stejně. Někomu to připadá pomalu, jinému rychle. Někdo je starý ve dvaceti, jiný má mladistvý elán v pětasedmdesáti, což je případ Milana Knížáka.

28.4.2015 v 12:26 | Karma: 17,99 | Přečteno: 824x | Diskuse| Fotoblogy

Vašek Vašák

Koloběh diktátorů v přírodě

Začíná vždy slepou adorací na straně jedné a strachem na straně druhé a končí směsicí opovržení a zapomnění, které jen v době výročí narození či úmrtí dotyčného narušuje hrstka věrných a nepoučitelných.

6.4.2015 v 15:51 | Karma: 22,38 | Přečteno: 889x | Diskuse| Fotoblogy

Vašek Vašák

Salcbursko je super

Odjakživa mám rád vysoké hory. Nejspíš jsem byl v minulém životě kamzík. Nebo kozoroh, v jehož znamení jsem se ostatně narodil.

28.1.2015 v 21:36 | Karma: 14,45 | Přečteno: 455x | Diskuse| Fotoblogy

Vašek Vašák

Klus a Dušek ve tmě

Herec Jaroslav Dušek, spisovatelka Pavlína Brzáková a písničkář Tomáš Klus si aspoň na chvíli zkusili, jaké to je, pobýt ve tmě. A třeba přitom kreslit.

29.11.2014 v 12:54 | Karma: 26,71 | Přečteno: 5005x | Diskuse| Fotoblogy

Vašek Vašák

Jak roztančit kvůli Jágrovi dům

Existence Tančícího domu, nebo chcete-li Ginger & Fred (původně Nationale Nederlanden Building), tak trochu dělí společnost. Jedné části se líbí, druhá ho odsuzuje s tím, že tam, kde stojí, se nehodí. Věřím, že podobné hovory vedli lidi vždycky. Třeba, když se vedle gotických domů začaly stavět renesanční.

26.11.2014 v 19:12 | Karma: 19,74 | Přečteno: 667x | Diskuse| Fotoblogy

Vašek Vašák

Za babí léto mohou babky

Zdá se vám to nesmyslné? Proč bychom tedy konci léta a začátku podzimu tak říkali?

6.11.2014 v 19:08 | Karma: 20,78 | Přečteno: 608x | Diskuse| Fotoblogy

Vašek Vašák

Drama na Prostředním

Vrchotice leží kousek od Prčice a do jižních Čech, Mekky rybníků, je to odtud, co bys kamenem dohodil. Dnes došlo na Prostřední (tedy rybník). Tak se mu tady skutečně říká. Pro rybníkáře byl jeho výlov pěkná dřina, pro čumily (včetně mě) dobrodružství s fotoaparátem a pro kapříky - drama se špatným koncem (jak známo, ve fotbale jsou na tom kapříci nesrovnatelně líp, viď, Ivánku, kamaráde).

25.10.2014 v 23:28 | Karma: 20,04 | Přečteno: 578x | Diskuse| Fotoblogy

Vašek Vašák

Moje černobílé procházky Prahou

Rád fotografuju pražské ulice. A nejen je. Baví mě snímky v dešti, nebo těsně po něm, baví mě lidi, odrážející se v loužích a na mokré dlažbě, jejich chůze a obličeje, zastavené v nestřeženém okamžiku. Baví mě Praha. A co vás?

16.10.2014 v 15:08 | Karma: 29,48 | Přečteno: 3038x | Diskuse| Fotoblogy

Vašek Vašák

Slituje se někdo nad Invalidovnou?

Pražská Invalidovna je pozoruhodná barokní stavba s bohatou historií. Například zde pobýval po návratu z první světové války (v níž přišel o ruku) světoznámý fotograf Josef Sudek nebo se tu točily filmy Amadeus, Hellboy, Doktor Živago, Hlídač číslo 47 a jeden z dílů seriálu o mladém Indiana Jonesovi. Po armádě zde měla najít azyl Filozofická fakulta UK, ale zdevastované památce možná hrozí osud Barrandovských teras!

23.9.2014 v 11:56 | Karma: 34,00 | Přečteno: 3119x | Diskuse| Fotoblogy

Vašek Vašák

Jak se fotilo před šedesáti lety, a jak dnes?

Tehdy hlavně černobíle, dnes většinou barevně a digitálně. Jinak se ale v podstatě nic nezměnilo. Není důležité, jestli máte fotoaparát za dvě stě tisíc, ale jak se umíte dívat na svět, což ostatně dokazují i snímky Jovana Dezorta, které můžete vidět v prostorách výstavní síně Staroměstské radnice.

12.9.2014 v 12:43 | Karma: 25,92 | Přečteno: 3315x | Diskuse| Fotoblogy

Vašek Vašák

Jak se fandilo před dvaceti lety

Řekl bych, že úplně stejně, jako letos. Snímky jsem pořídil na MS ve fotbale v roce 1994 v Los Angeles, kde jsem viděl semifinále, utkání o 3. místo a finále. Přestože Američané o fotbalu, kterému říkají soccer, toho moc nevěděli, vytvořili pro diváky z celého světa nevídanou podívanou. Slavnostní zakončení bylo plné balonů a balonků, domorodých indiánů, nechyběl přelet stíhaček F16, ani třicetiminutový koncert Whitney Houston, zakončený jejím tehdejším hitem z filmu Bodyguard. O slavnostní výkop se postaral za asistence viceprezidenta USA Al Gora (který podle mě viděl soccer poprvé v životě) fotbalový král Pelé.

24.6.2014 v 1:29 | Karma: 15,31 | Přečteno: 732x | Diskuse| Fotoblogy

Vašek Vašák

Tajemné Brdy

Když jedete od Prahy směrem na Strakonice, narazíte na Brdy už ve Zbraslavi (začínají 267 m nevysokým kopečkem Havlínem). Jejich konec je k dohledání u Rožmitálu. Pohoří to není ani příliš rozsáhlé, ani vysoké, leč turisty oblíbené a vyhledávané.Rostou tam totiž houby, a navíc je obestřeno mnoha záhadamia legendami, a to mají lidi rádi.

1.4.2014 v 22:06 | Karma: 22,86 | Přečteno: 2438x | Diskuse| Fotoblogy