Vašek Vašák

Jsem hudebník, novinář a (s prominutím) spisovatel. Vystudoval jsem SPŠE Hořovice a Lidovou konzervatoř (dnešní Konzervatoř J.Ježka) - obor zpěv a skladba. Tři roky jsem byl projektantem, pak (vlastně až dodnes) muzikantem. Napsal jsem řadu písní pro naše přední zpěváky (V. Špinarová, H. Zagorová. J. Korn ad.), mé album Masky se stalo exponátem Muzea Vl. Vysockého v polském Koszalinu. Zkomponoval jsem hudbu k několika americkým filmům (Stockholm Syndrome, Goreality, Pill Word, Jesus Now). Jako interpret jsem vystupoval 10 let v asi tisíci představeních dvojice Šíp – Uhlíř, zpíval jsem i s několika skupinami. Do nedávna jsem byl kapelníkem legendárního undergroundového "sdružení" Aktual (ke spolupráci s M. Knížákem mě přivedl textař Z. Rytíř). Od roku 1991 jsem i novinářem. Byl jsem redaktorem Xantypy, Týdeníku Televize, šéfredaktorem hudebního internetového časopisu www.make.cd. Psal jsem (event. píšu) do Mladého světa, Ahoje na sobotu, Reflexu, Koktejlu, Time In, Sportu, Receptáře, Xantypy atd. Vyšlo mi 7 knih (do dalších jsem přispěl), Pouť za černým Kristem obdržela cenu M. Ivanova za Knihu literatury faktu 2005-07.
  • Počet článků 90
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1232x

Vašek Vašák

Tragicky vykoupená genialita

Životopisný román Já, Vincent je strhující a poctivé dílo. Spisovatel, scenárista a herec Jiří Žák ho „vyseděl“ mnohaletým studiem reálií, malířovými dopisy i událostmi, které postavil van Goghovi život do cesty.

8.12.2020 v 15:57 | Karma: 10,97 | Přečteno: 356x | Diskuse| Poezie a próza

Vašek Vašák

Lustig znamená veselý

Hana Hnátová, sestra spisovatele Arnošta Lustiga, přežila Terezín, Osvětim i Mauthausen a dnes, ač téměř pětadevadesátiletá, o svých zážitcích vypráví.

22.4.2019 v 13:05 | Karma: 19,32 | Přečteno: 422x | Kultura

Vašek Vašák

S nemocí se nebojuje

Petru Hanáčkovi oznámili lékaři, že má rakovinu. Bylo mu pětačtyřicet let. On však odmítl devastující operaci, a za pomoci své manželky Martiny se rozhodl vyléčit se.

26.11.2018 v 19:54 | Karma: 29,91 | Přečteno: 2771x | Diskuse| Společnost

Vašek Vašák

Cesta k čisté přírodní kráse

Pokud chcete spatřit skutečnou přírodní krásu, podívejte se na polodrahokamy. Anebo si pořiďte nádhernou knihu Acháty Barrandienu, která vás s nimi seznámí.

6.5.2018 v 22:33 | Karma: 8,92 | Přečteno: 212x | Diskuse| Kultura

Vašek Vašák

Když vás podrazí soused

Mannerheimova linie dostala název po maršálovi, který navrhl systém opevnění jako obranu před vpádem Sovětského svazu do Finska. 27. ledna uplyne od jeho úmrtí 65 let.

4.1.2016 v 9:34 | Karma: 25,95 | Přečteno: 950x | Diskuse| Ostatní

Vašek Vašák

Zadal, nebo nezadal si Frank s mafií?

To se ptají média dodnes. The Voice (Hlas), jak se mu říkalo, byl ale především úžasný charismatický zpěvák, který jako první z pop music způsobil mezi fanynkami davové šílení.12. 12 by bylo Franku Sinatrovi sto let.

12.12.2015 v 2:15 | Karma: 20,43 | Přečteno: 547x | Diskuse| Ostatní

Vašek Vašák

Díky, páni generálové

Oba se zapsali do naší historie, s oběma jsem měl tu čest se potkat. Myslím, že byste se s nimi měli seznámit i vy (ačkoli doufám, že většina je dobře zná), nebo si je aspoň v těchto dnech připomenout.

7.5.2015 v 23:26 | Karma: 35,50 | Přečteno: 4042x | Diskuse| Ostatní

Vašek Vašák

Julda Fulda byl narcis

Po únoru 1948 se stal uměle vytvořenou legendou, kterou komunisté potřebovali. Julius Fučík (později, když po něm úřady pojmenovaly v Holešovicích park kultury a oddechu, byl lidem familiérně nazýván Julda Fulda).

6.1.2015 v 16:08 | Karma: 28,83 | Přečteno: 2024x | Diskuse| Ostatní