Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Česká Tina Turner

Pro mě je Věra Špinarová zpěvačkou s nejkrásnějším hlasem u nás.Tím spíš mě těší, že jsem jí mohl napsat několik písní a jednu z nich zpívá nepřetržitě třicet let. 23. prosince se dožívá půlkulatin, takže Věrko, všechno nejlepší.

Kromě zpívání mně na ní baví i její bezprostřednost. Netaktizuje, nemaže med kolem úst. Když jsem s ní mluvil před jejím vyprodaným koncertem (s Petrou Janů) předloni v Lucerně, prohlásila: „Až ucítím, že to nejde, nebo že o mě není zájem, nebudu mít problém žít jako normální důchodkyně.“ A já jí to věřím. Vždycky říká jen to, co si myslí. Mimochodem, na svou první samostatnou Lucernu si troufla až k šedesátinám. 
Její stěžejní písničkou je Jednoho dne se vrátíš z filmu Tenkrát na Západě. Zajímalo mě, jestli by si dovolila ji na koncertě nezařadit. "Udělala jsem to na jednom turné, kdy jsem byla nachlazená a od té doby, pokud nejsem v pořádku, radši koncert odřeknu, protože je to trápení. Moje i diváků. Mám z toho jen nervy."
 

A co ponocování den před vystoupením? "Vůbec ne. Po včerejším koncertě šli kluci z kapely ještě na chvilku posedět, ale já se hodinu podepisovala a fotila, takže jsem přišla na hotel vyřízená, otevřela si jedno pivo, ani jsem ho nedopila, odlíčila se, osprchovala a šla spát. Vzbudila jsem se v devět ráno a vyděsila jsem se, že jsem v cizím prostředí a hned mi došlo, že mám před sebou ještě jednu Lucernu." 
Mezi její nejbližší patří rodina jejího syna (a kapelníka) Adama. "Jsou i moje rodina. Johanka už je slečna."
Před časem se přestěhovala na venkov. "Být na venkově je pro mě absolutní klídek, pohoda, svoboda. Naprosto mi to vyhovuje. Asi proto, že jsem byla celý život taková hrr do života a kolem mě byla pořád spousta lidí. Ale v padesáti jsem udělala střih, hlavně, když se narodila Johanka, aby i oni mohli do přírody, když bydlí na sídlišti. Mají to ke mně dvacet minut autem. Pořídila jsem si zemědělskou usedlost, už ji mám zrekonstruovanou, děcka mají nahoře pět pokojů a já bydlím dole. Je tam společná kuchyň a ložnice a úplně mi to stačí. Mám dva pejsky – německého ovčáka Arga a malého knírače Benyho – bazén, vířivku, je to velký pozemek. Akorát, kdo ho má sekat?! Traktůrkem to nejde, protože je to pořád nahoru dolů."
A co dělá celý den? "Jsem televizní maniak. Televize mám všude, takže jakmile otevřu oči, pustím si ČT 24. Pak to přepnu na Slováky a dívám se na Nákupné maniačky – to je taková holčičí reality show. Docela mě to baví, protože některé holky jsou střelené."
Vaříš si? "Když jsem doma, tak si vařím. U nás nejsou žádné obchody, takže podle toho, co mám v ledničce. Jinak mi nákup doveze Adam. Poslední dobou jsem najela trošku na zeleninu, ale v klídku."
Máš ráda Vánoce? "Kdyby křupal sníh pod nohama, tak jo, ale v blátě nevíš, jestli je podzim, nebo zima, a to mě nebaví. Zima na sněhu je krásná. Jednu takovou jsme zažili, jezdili jsme na bobech - dovedeš si mě představit -, ale takhle, co máš dělat?! Miluju Velikonoce, protože pomalu začíná vonět jaro, sejdeme se, já udělám kopřivovou a špenátovou nádivku, je to prostě super."

Věruško, pohodové Vánoce i nový rok 2017 přeju Tobě i Tvé rodině. 

K životnímu jubileu vydává "české Tině Turner" Supraphon album ZÓNA LÁSKY http://jdem.cz/ctru49 a já přidávám pár písní, které jsem pro ni napsal. Hned tu první najdete i na její nové desce.

 

Měj mě rádhttp://jdem.cz/ctq442Lásku láskou splácej: http://jdem.cz/ctq5f6Já ten šlágr znám: http://jdem.cz/ctq5b8Když odcházím, se usmívej: http://jdem.cz/ctq5r6Dynamit v sobě mám: http://jdem.cz/ctq5p8

 

Autor: Vašek Vašák | pátek 23.12.2016 17:05 | karma článku: 29,61 | přečteno: 937x
  • Další články autora

Vašek Vašák

Tragicky vykoupená genialita

Životopisný román Já, Vincent je strhující a poctivé dílo. Spisovatel, scenárista a herec Jiří Žák ho „vyseděl“ mnohaletým studiem reálií, malířovými dopisy i událostmi, které postavil van Goghovi život do cesty.

8.12.2020 v 15:57 | Karma: 10,97 | Přečteno: 356x | Diskuse| Poezie a próza

Vašek Vašák

Taxmeni 50 let

Původně hráli něco mezi bluegrassem a folkem, pak moderní i military country. Od okamžiku, kdy se sešli poprvé, uplynulo padesát let!

12.8.2020 v 8:55 | Karma: 17,61 | Přečteno: 557x | Společnost

Vašek Vašák

Lustig znamená veselý

Hana Hnátová, sestra spisovatele Arnošta Lustiga, přežila Terezín, Osvětim i Mauthausen a dnes, ač téměř pětadevadesátiletá, o svých zážitcích vypráví.

22.4.2019 v 13:05 | Karma: 19,32 | Přečteno: 422x | Kultura

Vašek Vašák

S nemocí se nebojuje

Petru Hanáčkovi oznámili lékaři, že má rakovinu. Bylo mu pětačtyřicet let. On však odmítl devastující operaci, a za pomoci své manželky Martiny se rozhodl vyléčit se.

26.11.2018 v 19:54 | Karma: 29,91 | Přečteno: 2771x | Diskuse| Společnost

Vašek Vašák

Fanoušci musejí být šílení

S Tour de France mám trochu problém. Na jedné straně obdivuju umění jezdců, na druhé straně moc nevěřím, že ho dosahují bez podpůrných prostředků. Nejvíc mě ale irituje chování diváků a nechápu, proč ho pořadatelé tolerují.

25.7.2018 v 15:40 | Karma: 20,08 | Přečteno: 885x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

  • Počet článků 90
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1232x
Jsem hudebník, novinář a (s prominutím) spisovatel. Vystudoval jsem SPŠE Hořovice a Lidovou konzervatoř (dnešní Konzervatoř J.Ježka) - obor zpěv a skladba. Tři roky jsem byl projektantem, pak (vlastně až dodnes) muzikantem. Napsal jsem řadu písní pro naše přední zpěváky (V. Špinarová, H. Zagorová. J. Korn ad.), mé album Masky se stalo exponátem Muzea Vl. Vysockého v polském Koszalinu. Zkomponoval jsem hudbu k několika americkým filmům (Stockholm Syndrome, Goreality, Pill Word, Jesus Now). Jako interpret jsem vystupoval 10 let v asi tisíci představeních dvojice Šíp – Uhlíř, zpíval jsem i s několika skupinami. Do nedávna jsem byl kapelníkem legendárního undergroundového "sdružení" Aktual (ke spolupráci s M. Knížákem mě přivedl textař Z. Rytíř). Od roku 1991 jsem i novinářem. Byl jsem redaktorem Xantypy, Týdeníku Televize, šéfredaktorem hudebního internetového časopisu www.make.cd. Psal jsem (event. píšu) do Mladého světa, Ahoje na sobotu, Reflexu, Koktejlu, Time In, Sportu, Receptáře, Xantypy atd. Vyšlo mi 7 knih (do dalších jsem přispěl), Pouť za černým Kristem obdržela cenu M. Ivanova za Knihu literatury faktu 2005-07.