Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ty jo, to je Janda!

Jiřina Anna Jandová (28) není jen dcera Dalibora Jandy, ale i zpěvačka, která má na svém kontě tři alba. Povídali jsme si nejen o hudbě. Snažil jsem se také přijít na to, jaká vlastně je, což mě u každého zajímá.

 

Narodila jste se ve Váhách, tudíž byste měla být váhavá. Nebo ne?

Skutečně často nevím, jak se rozhodnout (úsměv). Obzvlášť, když se co týká mého soukromí. I v práci potřebuju někdy postrčit.

Když jste zmínila soukromí, máte nějakého přítele?

Teď zrovna nikoho nemám.

Nastěhovala jste si někdy některého domů?

Nenastěhovala. Ne proto, že bych nemohla, ale zatím ještě nebyl ani jeden z nich ten pravý.

Jestlipak nezvyšujete časem na své partnery nároky?

Zvyšuju (smích). Čím jsem starší, tím jsem vybíravější. I když, nemyslím, že je to se mnou úplně těžký. Spíš se můj život neslučuje s představou toho druhého.

Chtějí vás připoutat k plotně?

V uvozovkách řečeno: už se mi to stalo.

Vychovávali vás rodiče přísně?

Chtěli po mně, abych věci dotahovala do konce, ale nikdy na mě nevytvářeli nátlak. Všechno bylo idylický. Fakt (úsměv).

Dcery tíhnou často k otci…

Vždycky jsme měli k sobě blízko. Asi i proto, že když jsem vyrůstala, měl už míň práce, než předtím a mohl se mi věnovat. Obdivuju, jak mě už jako malou bral všude s sebou. Vždycky jsme spolu byli rádi.

Jednou se vám bude z rodičovského domu těžko odcházet.

Jsme na sebe s rodiči fixovaní, a když jsem někde pryč, cítím potřebu jim zavolat a pokecat s nimi.

 

S tatínkem máte navíc společné téma: profesi.

Nedovedu si představit, že bych se s ním nebavila o muzice, nebo mu nezavolala po mém samostatném vystoupení, jaké bylo.

Má tendenci vás poučovat?

Já to tak neberu. Jedeme někam na koncert, bavíme se a on jen vyslovuje svůj názor. Často se mě lidi ptají, jak můžeme spolu pracovat, ale kdyby to nefungovalo, tak bychom to nedělali.

Tatínek vám některé písničky napsal, navíc máte spolu několik duetů, takže je přirozené, když si je na jevišti zazpíváte.

Na každé mojí desce máme duet, a co se týká hudby, podílíme se na ní autorsky jen my dva. Výjimkou je písnička Antonína Gondolána Čekej a neplakej, kterou jsme předělali, stejně jako Mám strach z repertoáru Bonnie M.

Kdo na to přišel, že budete hostovat na tatínkových vystoupeních?

Nějak to vyplynulo. Ještě když jsem chodila do školy, natočila jsem duet Vstáváš na tátovo album Jeden den. Na pódiu jsem se pak představila při jeho turné k pětapadesátinám. Byl to křest ohněm. Nic podobného jsem do té doby nezažila. Sjezdili jsme celé bývalé Československo.

Točíte desky doma?

Doma si děláme prvotní nahrávky, ale točíme u Michala Pešouta v Průhonicích. Tam natáčí desky i táta.

Je na vás ve studiu přísný?

Trošku (úsměv). Občas prohodí: „Pojď to zkusit ještě jednou.“ Někdy mně to přijde zbytečné, ale pak si to pustím znovu, uznám, že měl pravdu a zkusím to nazpívat za pár dní jinak. Jsou písničky, které mi sednou, ale jsou i opačné. S Bonnie M jsme se dost nadřeli. Teď už je zpívám bez problémů, ale dlouho mi trvalo, než jsem nalezla správný výraz. Každopádně Mám strach na koncertech boduje.

Ještě mi řekněte, co říkali spolužáci tomu, že s nimi chodí do třídy dcera trojnásobného Zlatého slavíka?

Na ekonomce to ze začátku nevěděli. Když mě asi po třech měsících přijel táta vyzvednout autem před školu, skoro celá třída stála na zastávce, poznali ho a někdo řekl: „Ty vole, to je Janda.“ Musela jsem se smát (úsměv). Nikdo to ale neprožíval a nikoho z nich jsem kvůli slavnému tátovi neztratila. S mnohými se přátelím dodnes.
 

 

Autor: Vašek Vašák | čtvrtek 1.6.2017 15:30 | karma článku: 18,70 | přečteno: 648x
  • Další články autora

Vašek Vašák

Tragicky vykoupená genialita

Životopisný román Já, Vincent je strhující a poctivé dílo. Spisovatel, scenárista a herec Jiří Žák ho „vyseděl“ mnohaletým studiem reálií, malířovými dopisy i událostmi, které postavil van Goghovi život do cesty.

8.12.2020 v 15:57 | Karma: 10,97 | Přečteno: 356x | Diskuse| Poezie a próza

Vašek Vašák

Taxmeni 50 let

Původně hráli něco mezi bluegrassem a folkem, pak moderní i military country. Od okamžiku, kdy se sešli poprvé, uplynulo padesát let!

12.8.2020 v 8:55 | Karma: 17,61 | Přečteno: 557x | Společnost

Vašek Vašák

Lustig znamená veselý

Hana Hnátová, sestra spisovatele Arnošta Lustiga, přežila Terezín, Osvětim i Mauthausen a dnes, ač téměř pětadevadesátiletá, o svých zážitcích vypráví.

22.4.2019 v 13:05 | Karma: 19,32 | Přečteno: 422x | Kultura

Vašek Vašák

S nemocí se nebojuje

Petru Hanáčkovi oznámili lékaři, že má rakovinu. Bylo mu pětačtyřicet let. On však odmítl devastující operaci, a za pomoci své manželky Martiny se rozhodl vyléčit se.

26.11.2018 v 19:54 | Karma: 29,91 | Přečteno: 2771x | Diskuse| Společnost

Vašek Vašák

Fanoušci musejí být šílení

S Tour de France mám trochu problém. Na jedné straně obdivuju umění jezdců, na druhé straně moc nevěřím, že ho dosahují bez podpůrných prostředků. Nejvíc mě ale irituje chování diváků a nechápu, proč ho pořadatelé tolerují.

25.7.2018 v 15:40 | Karma: 20,08 | Přečteno: 885x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  11:35

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

ANO nemá představu o budoucnosti, odpověděl Fiala Babišovi ohledně důchodové reformy

24. dubna 2024  11:22

Šéf ANO Andrej Babiš na svém účtu na sociální síti X tento týden zveřejnil video, ve kterém...

Kdo pošle hlas do voleb z ciziny poštou, bude moci jít volit znovu a jinak

24. dubna 2024  10:57,  aktualizováno  11:20

Pravidla pro volby poštou ze zahraničí se ještě oproti původnímu vládnímu návrhu změní....

Senior přivezl granáty na služebnu v Prostějově autobusem, ukradl je na vojně

24. dubna 2024  11:17

Osmdesátiletý muž, který minulý týden přinesl na policejní služebnu v Prostějově v igelitové tašce...

  • Počet článků 90
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1232x
Jsem hudebník, novinář a (s prominutím) spisovatel. Vystudoval jsem SPŠE Hořovice a Lidovou konzervatoř (dnešní Konzervatoř J.Ježka) - obor zpěv a skladba. Tři roky jsem byl projektantem, pak (vlastně až dodnes) muzikantem. Napsal jsem řadu písní pro naše přední zpěváky (V. Špinarová, H. Zagorová. J. Korn ad.), mé album Masky se stalo exponátem Muzea Vl. Vysockého v polském Koszalinu. Zkomponoval jsem hudbu k několika americkým filmům (Stockholm Syndrome, Goreality, Pill Word, Jesus Now). Jako interpret jsem vystupoval 10 let v asi tisíci představeních dvojice Šíp – Uhlíř, zpíval jsem i s několika skupinami. Do nedávna jsem byl kapelníkem legendárního undergroundového "sdružení" Aktual (ke spolupráci s M. Knížákem mě přivedl textař Z. Rytíř). Od roku 1991 jsem i novinářem. Byl jsem redaktorem Xantypy, Týdeníku Televize, šéfredaktorem hudebního internetového časopisu www.make.cd. Psal jsem (event. píšu) do Mladého světa, Ahoje na sobotu, Reflexu, Koktejlu, Time In, Sportu, Receptáře, Xantypy atd. Vyšlo mi 7 knih (do dalších jsem přispěl), Pouť za černým Kristem obdržela cenu M. Ivanova za Knihu literatury faktu 2005-07.