Diskuse

O tom žádná!

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

tak obkecávat se dá různě :-)

1 0
možnosti
VV

Nerozumím, Jaromíre?

0 0
možnosti
JJ

J79a58n 32J11e27l84í15n87e43k

30. 11. 2015 11:29

Díky Václave, za obranu jazyka českého.

Problém je v tom, že lidé (i profesně slovem se vyjadřující!) nejen používají nepatřičná slova a slovní spojení, ale mají je v každé větě a mnohdy i vícekrát. Sledovat jejich "výkon" a ukazovat jim na prstech, kolikrát použijí třeba slovo "prostě", je únavné a hlavně zbytečné, oni o tom dokonce ani nevědí.

Chudinka čeština...

2 0
možnosti
VV

Myslím, že lidi málo čtou knihy a víc se zabývají bulvárem.

1 0
možnosti
JC

Slovo "nicméně" je dobré slovo, ale hodí se více do psaného než mluveného projevu.

Co z rétorických nešvarů velmi nesnáším je "v tuto chvíli". A samozřejmě níže zmíněné "jako" a "jakoby". A pak též "přesně tak".

2 0
možnosti
VV

Jak sám vidíte, těch hloupých výrazů je spousta

1 0
možnosti

Nicméně ale ten zmíněný rok 1964 spadá do minulého tisíciletí, takže doporučení z té doby dnes můžeme pociťovat také jako archaická.

1 2
možnosti
Foto

To mi zrovna vadí méně než různé (jak řekl Mistr) akustické konstanty. Podstatně víc mi vadí používání JAKO (i ve variantě jakoby, níže zmíněné) a čím je v hovoru dotyčné/ho frekventovanější, tím výraznější mám husí kůži.

Pravdou je, že obsah textu dotyčné/ho je velmi často stejně málo přínosný.

1 0
možnosti
VV

Jistě, že je můj text k ničemu, přesto jsem ho - s prominutím - musel napsat. Každého nás štve něco jiného. Mě tohle. Hlavně ale skutečnost, že lidem nevadí, co říkají.

1 0
možnosti
Foto

Ještě si přidejte "jakoby"

3 0
možnosti
VV

A další a další. :-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 90
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1232x
Jsem hudebník, novinář a (s prominutím) spisovatel. Vystudoval jsem SPŠE Hořovice a Lidovou konzervatoř (dnešní Konzervatoř J.Ježka) - obor zpěv a skladba. Tři roky jsem byl projektantem, pak (vlastně až dodnes) muzikantem. Napsal jsem řadu písní pro naše přední zpěváky (V. Špinarová, H. Zagorová. J. Korn ad.), mé album Masky se stalo exponátem Muzea Vl. Vysockého v polském Koszalinu. Zkomponoval jsem hudbu k několika americkým filmům (Stockholm Syndrome, Goreality, Pill Word, Jesus Now). Jako interpret jsem vystupoval 10 let v asi tisíci představeních dvojice Šíp – Uhlíř, zpíval jsem i s několika skupinami. Do nedávna jsem byl kapelníkem legendárního undergroundového "sdružení" Aktual (ke spolupráci s M. Knížákem mě přivedl textař Z. Rytíř). Od roku 1991 jsem i novinářem. Byl jsem redaktorem Xantypy, Týdeníku Televize, šéfredaktorem hudebního internetového časopisu www.make.cd. Psal jsem (event. píšu) do Mladého světa, Ahoje na sobotu, Reflexu, Koktejlu, Time In, Sportu, Receptáře, Xantypy atd. Vyšlo mi 7 knih (do dalších jsem přispěl), Pouť za černým Kristem obdržela cenu M. Ivanova za Knihu literatury faktu 2005-07.