Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JC

Děkuji za informace a příjemné čtení.

1 0
možnosti
VV

A já děkuji za poděkování :-)

0 0
možnosti
MK

Včera jsem ten film viděl a ...

Když se vrátím k filmu Lída Baarová, tak opravdu mám pocit, že jsem viděl jiný film, než všichni ti kritici. Popravdě řečeno vměstnat do doby trvání filmu život Lídy Baarové je zhola nemožné, ale to nejpodstatnější v tom bylo zachyceno.

Jestliže se kritika vysmívá m, že Hitler řekl, že ten kdo tvoří dějiny nemá nárok na soukromý život, tak by

si dotyční měli přečíst deníky Josepha Goebbelse z roku 1938, kde zároveň popisuje, jak se vrátil od Hitlera, po té co si jeho žena Magda u Vůdce stěžovala na jeho milostný vztah s českou herečkou. Stejně tak jako to, že se těžko mohla zamilovat do Goebbelse, vzhledem k tomu, že byl malý a ochrnutý na jednu nohu. Za prvé, sama to zmínila v knize napsanou Josefem Škvoreckým a za druhé nebyla by jediná. Německý ministr propagandy byl sice mrzákem, ale byl to člověk, který byl intelektuálně zdatný, měl přehled a navíc to byl vynikající řečník, plus měl vliv a moc.

Co se týče výčitek, že ve filmu nejsou zachyceny hrůzy nacismu. Inu jsou, kritici nejspíše neviděli část, kdy Baarová odjíždí z Berlína během křišťálové noci, a jednotky SA demolují židovské podniky, vraždí Židy a celé to končí požárem berlínské synagogy.

Jinak velice působivé je jak, Lída s matkou přijedou do Berlína. Je to vsazené do dochovaného barevného dokumentu z nacistického Berlína, který jinak můžete vidět v dokumentárním filmu „Třetí říše v barvě.

3 1
možnosti
MK

Další kritizovanou scénou je, když Baarová miluje s Goebbelsem a tento akt je přenesen do plamenů ohně v krbu. Osobně mi to připadalo velice symbolické, vzhledem k tomu co dnes o říšském ministru propagandy víme a jak skončil a hlavně jeho děti, které před svou sebevraždou se svou ženou zavraždil.

Co bych tomu vytkl je pohled na německého herce a milence Baarové Gustava Fröhlicha, který je ukázán jako člověk,který je proti nacismu. Opak byl pravdou. Byl to nacista až do morku kostí., který pro svou kariéru zavrhl svojí ženu, která byla Židovka.

Dalším neduhem bylo, že ve filmu mladá Baarová má tmavě hnědé oči, jako ve skutečnosti, ale vypravěčka, představující Baarovou na sklonku života má oči světle modré.

Ale jinak se jednalo o film, který byl precizně natočen a bohužel trochu předpokládá, že divák má aspoň minimální historické znalosti a ví kdo byla Lída Baarová. Emotikona smile

2 1
možnosti
JR

J83a70r28a 79R75a83n94k

24. 1. 2016 2:51

R^Cetla jsem jednim dechem. Musim zjistit, co se da stahnout :-)na Kindle, pristup k ceskym kniham nemam a ted s omezenim vahy zavazadel tahnu vzdy pouze jednu knihu, kterou pak vymenim v second hand storu na knihy, ty ovsem u nas jeste neexistuji.

1 0
možnosti
VV

Když mi napíšete mail, nějaké knihy vám na Kindle pošlu. :-) Díky.

0 0
možnosti
KT

Vynikající článek, dobře napsaný, plný pochopení.R^

4 0
možnosti
JJ

J69a15n 42J43e85l29í21n17e42k

23. 1. 2016 20:21

Výborné v té lavině nesmyslných názorů okolo filmu pana Renče. Teď jsem na něm byl a velmi se mi nelíbil. Je to barvotisk a je v něm mnoho nesmyslů a neprofesionálních chyb. Už výběr herečky byl omyl, natož výběr Göbelse!

Vašek Vašák napsal to, co od ní slyšel. A nekomentuje to, vypráví. A vypráví skvěle. Dík za to.

6 0
možnosti
VV

A já děkuji za tento komentář

0 0
možnosti
Foto

Jsem za Váš blog neskonale ráda. Nic nemá v případě této osoby takovou cenu, jako právě text a vzpomínka od někoho , kdo má opravdu co říci, neboť se s ní setkal..Děkuju Vám moc . :-)R^R^

2 0
možnosti
VV

Taky vám moc děkuju

1 0
možnosti
Foto

Václave moc díky za tento blog. S informacemi kolem natočení filmu o jejím životzě jsem četl mnohé názory a ve většině případů " skutečných znalců" života a pohnutek této osoby. A tak jsem vděčný za článek od někoho, kdo s touto herečkou hovořil a osobně ji poznal. Ještě jednou díky.R^

9 0
možnosti
VV

:-)Pavle, taky děkuju.

1 0
možnosti
Foto

Moc hezky napsáno. Karma R^

6 0
možnosti
  • Počet článků 90
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1232x
Jsem hudebník, novinář a (s prominutím) spisovatel. Vystudoval jsem SPŠE Hořovice a Lidovou konzervatoř (dnešní Konzervatoř J.Ježka) - obor zpěv a skladba. Tři roky jsem byl projektantem, pak (vlastně až dodnes) muzikantem. Napsal jsem řadu písní pro naše přední zpěváky (V. Špinarová, H. Zagorová. J. Korn ad.), mé album Masky se stalo exponátem Muzea Vl. Vysockého v polském Koszalinu. Zkomponoval jsem hudbu k několika americkým filmům (Stockholm Syndrome, Goreality, Pill Word, Jesus Now). Jako interpret jsem vystupoval 10 let v asi tisíci představeních dvojice Šíp – Uhlíř, zpíval jsem i s několika skupinami. Do nedávna jsem byl kapelníkem legendárního undergroundového "sdružení" Aktual (ke spolupráci s M. Knížákem mě přivedl textař Z. Rytíř). Od roku 1991 jsem i novinářem. Byl jsem redaktorem Xantypy, Týdeníku Televize, šéfredaktorem hudebního internetového časopisu www.make.cd. Psal jsem (event. píšu) do Mladého světa, Ahoje na sobotu, Reflexu, Koktejlu, Time In, Sportu, Receptáře, Xantypy atd. Vyšlo mi 7 knih (do dalších jsem přispěl), Pouť za černým Kristem obdržela cenu M. Ivanova za Knihu literatury faktu 2005-07.