Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

J44a63r54a 16R46a85n60k

6. 2. 2017 6:20

R^Krasny blog, Amadea mam DVD, ale jsem nadsena vice Vasim blogem, jinak chodim do IMAX na prime prenosy z Carnegie.

1 0
možnosti
VV

Děkuju, takovou chválu si nezasloužím. :-)

0 0
možnosti
JH

No, Vašku, souhalsím, ale ono to bylo ještě komplikovanější. Děla jsem kdysi literární pásno Drahý Amadee a dost tu studoval.Je tam mnoho těch vedlejších větví a pokud si vzpomínám, Konstanz po Mozartově smrti pořád udržovala přátelství se Salierim.AleR^R^R^

1 0
možnosti
VV

Proč by neudržovala? Byl to kolega jejího muže. Nebylo to tak, jako ve hře a filmu.

0 0
možnosti
Foto

Vynikající článek. Vašku, děkuji za řadu konkrétních informací a dobových souvislostí. Pokud jde o Salieriho, jsem přesvědčen, že rozšíření lživé fámy o něm mu velice ublížilo. Včetně vlivu na chápání jeho velikosti jako hudebníka a hudebního pedagoga. Stigma "zloducha" se bohužel podílí i na tom, že jeho hudba zůstává (nezaslouženě) v jakémsi stínu. Ohledně Formanova filmu Amadeus asi budu proti obecnému proudu. Ten film přímo nesnáším právě kvůli lži, která je v něm tak pevně zabudovaná. Natolik, že se nadále jeho prostřednictvím upevňuje ve vědomí lidí. Vím, že existuje něco jako umělecká licence při autorském zpracování historických témat, ale co je moc, to je příliš. Zvláště když si řada lidí podvědomě spojuje film na historické téma s pravdivým vyprávěním historických událostí.

2 0
možnosti
VV

Díky, Marku. Já mám film Amadeus rád, protože přivedl spoustu lidí k Mozartovi a ke klasické hudbě. Navíc mi přijde silný. Článek jsem napsal po zhlédnutí Amadea z londýnského Národního divadla, kdy jsem si uvědomil to, o čem píšeš. V divadle mi najednou přišla pomsta průměrného člověka na géniovi ještě daleko silnější než ve filmu. Kdyby byl příběh o dvou smyšlených figurách, jak navrhuje níže pan Chudáček, byl by dokonalý a nikomu by neubližoval.

3 0
možnosti
ZH

Vašku, díky za Váš výstižný blog.

Jako základní myšlenku si z něj vybírám to, jak probíhají nánosy v kultuře i umění: od inspirace, tradice, mytizace, aktualizace...jinak napsáno kruhové zřetězení pověstí o člověku - někdy zlé, někdy opačné...Inu tradice (:-))

Ve svém prvním zdejším publikovaném blogu v tématu Líbí - nelíbí se pokouším pohlédnout do oblasti výtvarného umění, kde se zmiňuji o pařížské bulvarizaci, ač jsem slovo nepoužil.

Zde je adresa:http://zdenekhosman.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=584628

Promiňte, že si dovoluji dát zde odkaz na svůj blog.

2 0
možnosti
VV

Děkuji za Vámi vybranou základní myšlenku. I tak to lze vidět. Souhlasím a ještě jednou díky. Na váš blog se určitě podívám.

0 0
možnosti

Víte, mě to připadá s tou kvalitou velkých hollywoodských filmů podobné, jako s kvalitou ve výtvarném umění. Nejvěrněji zachovává skutečnost fotografie - a přesto ohromují špičkoví impresionisté (kubisti, dadaisté - dosaď si každý podle svého) plátny, které skutečnost často zpodobňují jen málo, anebo vůbec ne realisticky. A je to dobře. Je to o rozmanitosti vjemů umění. Proto bude pro mne film Amadeus snímkem nitra Miloše Formana a všech, kteří ho vytvořili - je to jejich obraz, jak vnímali oni Mozarta. Salieri měl obrovskou smůlu na pomluvy závistivců. Určitá soutěživost mezi umělci, i skladateli, existuje vždycky a je přirozená. Tady ale byly v obou případech mimořádně nadaní umělci a to vzbuzuje i závist odpovídajících rozměrů. Pomluvy nelze zakázat, čím víc se popírají, tím více se jim věří. Je to nejdestruktivnější způsob, jak zničit člověka. Salieri na ně bohužel doplatil moc.Napadá mě paralela - obdobně se o našem králi Jiříkovi z Poděbrad celá staletí šeptalo pokoutně, že se podobně zbavil Ladislava Pohrobka. Obě aféry se vlastně vyjasnily až v této době díky vědě. Je to pozdě, ale přece. Jsem ráda, protože zlé pomluvy by neměly vítězit jaksi šmahem. Děkuji pane Vašáku za tento článek, radost mi udělala skladba "Pro uzdravení Ofélie" - nejvíc se mi líbí část od úplně neznámého Cornettiho - vlastně se neví ani jeho křestní jméno. A to je škoda. Pěkný víkend přeji a zdravím. R^

3 0
možnosti
VV

Paní Šumová, souhlasím skoro se vším, co jste napsala, jen k jednomu bych něco dodal. Miloš Forman se spíš ztotožnil s dílem Petera Shaffera, než že by vytvořil něco nového. To ale nezmenšuje jeho dílo, o němž jsem už v perexu psal, jako o skvělém. Díky za vaši poznámku.

0 0
možnosti
ND
VV
JJ

Zajímavé. Ostatně jako vždy. Dík, Václave!

1 0
možnosti
VV

Já děkuju, Honzo

0 0
možnosti
Foto

Václave, předně zdravím a díky za doplňující informaceR^

1 0
možnosti
VV

Forman je Forman a Amadeus je jeden z nejlepsich filmu co jsem kdy videl. Take ho nikdo snad nedefinoval jako dokumentarni film.

2 0
možnosti
VV

Neodsuzuju Amadea. Film ani divadlo. Obojí je báječné. Jen upřesňuji.

3 0
možnosti
  • Počet článků 90
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1232x
Jsem hudebník, novinář a (s prominutím) spisovatel. Vystudoval jsem SPŠE Hořovice a Lidovou konzervatoř (dnešní Konzervatoř J.Ježka) - obor zpěv a skladba. Tři roky jsem byl projektantem, pak (vlastně až dodnes) muzikantem. Napsal jsem řadu písní pro naše přední zpěváky (V. Špinarová, H. Zagorová. J. Korn ad.), mé album Masky se stalo exponátem Muzea Vl. Vysockého v polském Koszalinu. Zkomponoval jsem hudbu k několika americkým filmům (Stockholm Syndrome, Goreality, Pill Word, Jesus Now). Jako interpret jsem vystupoval 10 let v asi tisíci představeních dvojice Šíp – Uhlíř, zpíval jsem i s několika skupinami. Do nedávna jsem byl kapelníkem legendárního undergroundového "sdružení" Aktual (ke spolupráci s M. Knížákem mě přivedl textař Z. Rytíř). Od roku 1991 jsem i novinářem. Byl jsem redaktorem Xantypy, Týdeníku Televize, šéfredaktorem hudebního internetového časopisu www.make.cd. Psal jsem (event. píšu) do Mladého světa, Ahoje na sobotu, Reflexu, Koktejlu, Time In, Sportu, Receptáře, Xantypy atd. Vyšlo mi 7 knih (do dalších jsem přispěl), Pouť za černým Kristem obdržela cenu M. Ivanova za Knihu literatury faktu 2005-07.